ciscenje i odrzavanje kovanica
(prestaro za odgovor)
Alin
2008-09-15 17:22:46 UTC
Kako ocistiti stare kovanice i cime ih odrzavati tj. konzervirati nakon
ciscenja ? Hvala, pozdrav !
AAtrox
2008-09-15 20:01:36 UTC
Post by Alin
Kako ocistiti stare kovanice i cime ih odrzavati tj. konzervirati nakon
ciscenja ? Hvala, pozdrav !
Nemoj shvatiti kao podbadanje, ali najbolje je ne cistiti. Ciscenjem iole
abrazivnim sredstvom samo ces pogorsati stanje kovanice. Koristenje
nestetnih stvari djeluje kao sveta voda - nit pomaze nit steti. Za osnovno
ciscenje moze posluziti etilni alkohol. Neka me netko nadopuni..
2008-09-16 11:39:17 UTC
moras prvo znati nesto o kemijskom sastavu patine
ako se formirala sol i usla u metal najbolje ne dirati
samo neutralizirati i cuvati na suhom i tamnom
uglavnom vrijedi za antiku, za novije kovanice
sve od slucaja do slucaja ali uglavnom nikakve kiseline
smirgl papiri i slicno

ako je kovanica samo malo prljava probaj poliranje sa tvdom pelikan gumicom
cistiti acetonom i mekom krpom, a malo naprednija metoda
kada za galvanizaciju

poslije svakog ciscenja skinut je povrsinski oksid sa metala
te kovanicu treba zastititi, recimo lakom ako se ne zeli imati ikakav oksid
na kovanici,
potapanje u destiliranu vodu na duze vrijeme ( u staklenoj posudi),
koristenje voska ili recimo za cink premazati sa wd40 (provjereno dobro cuva
cink od nagle oksidacije)

ako kovanice cuvas u albumima jedino rjesenje je zastitni lak za metal bez
pigmenta
koji ne nagriza metal i lako se skida u galvanizatoru (plastika ti je u
kontaktu sa metalima veliki problem
iako se reklamiraju albumi koji su neutralni ja jos nisam nasao ni jedan da
nema utjecaja na kovanicu bez zastite)

malo proguglaj da vidis kako to rade firme koje se bave konzervacijom

poz.
Alin